Vi er stolte af at præsentere: United Stage Group
I dag sammenlægges det førende danske bookingbureau United Stage med det største svenske bookingbureau United Stage Sverige og United Stage Norge. Således introduceres United Stage Group – en stærk platform på tværs af Norden for etablerede og upcoming artister.
NYE NORDISKE MULIGHEDER FOR ARTISTERNE
Efter etableringen i 2008 har United Stage hurtigt indtaget positionen som Danmarks ledende bookingbureau med artister som Lukas Graham, Rasmus Seebach, Suspekt og Medina med både store og små tour- og koncertproduktioner og som leverandør til nogle af Danmarks største firmaevents, herunder bl.a. Novo Nordisk, Rema 1000, COOP, Salling Group og Bestseller.
Sammenlægningen af United Stage og United Stage skaber helt nye muligheder for både artisterne og de to organisationer. Med et styrket nordisk samarbejde åbnes der op for et udvidet tour- og koncertlandskab på tværs af Norden. United Stage fortsætter under samme navn, blot med tilføjelsen ”part of United Stage Group”. Jimmi Riise, Managing Director for United Stage, bliver CEO for United Stage Group og fortsætter desuden i sin rolle som Senior Vice President, Global Live Events, Universal Music Group. Jimmi forklarer:
“Fusionen mellem United Stage og United Stage er et stærkt setup, som vil bane vejen for et kreativt flow mellem Sverige, Norge og Danmark. United Stage har ofte været vores go-to partner i Norge og Sverige, og jeg beundrer den forretning, som Anders og hans team har bygget op over de sidste 30 år. United Stage Group vil give os begge muligheden for, med denne rette skala og rækkevidde, at bringe vores respektive artister ud over den lokale rampe og introducere dem for nye fans og oplevelser på tværs af Norden. At teame op med United Stage er det næste logiske skridt, og vi glæder os til at skabe shows og tours på tværs at de nordiske lande. Mest af alt ser jeg frem til, at se vores artister udvikle deres karrierer med denne nye nordiske struktur. Let the music play!”
Jimmi Riise – CEO, United Stage Group og SVP, Global Live Events, Universal Music Group
ET STYRKET NORDISK SAMARBEJDE
United Stage repræsenterer i øjeblikket omkring 250 artister og afvikler mere en 3000 events om året i Sverige og Norge. Som repræsentant for topkunstnere som Lars Winnerbäck, Darin, Melissa Horn, bob hund, Junior Brielle, Danny Saucedo og Smith & Tell er United Stage det førende livebureau med omfattende tour- og koncertproduktioner samt managementbureau for omkring 20 artister. Derudover gennemfører United Stage årligt en række større firmaevents. Sammenlægningen af United Stage og United Stage åbner derfor op for Danmark som et naturligt marked for svenske og norske artister. President og founder af United Stage, Anders Larsson, uddyber:
“Hos United Stage har vi en ganske enkel filosofi, som har skabt fremdrift siden begyndelsen. Vi tror på den magi som opstår i mødet mellem en artist og et publikum. Som førende bureau i Sverige, og med stigende succes i Norge, har vi i flere år bestræbt os på at udvide markedet for vores artister gennem en nordisk platform. Med denne strategiske sammenlægning skaber vi en stærk nordisk enhed, som vil gavne vores medarbejdere i det daglige, vores partnere og – frem for alt – vores artister. Vores artister er hjertet i hele vores organisation, og derfor er de altid vores førsteprioritet. Jeg ser meget frem til samarbejdet med United Stage og vores fælles indsats for at opbygge Nordens bedste og stærkeste bookingbureau.”
Anders Larsson – President og founder, United Stage AB
MED UNIVERSAL MUSIC SOM MEDSPILLER
Universal Music Sverige bliver delejer af United Stage Group. Universal Music repræsenterer nogle af verdens mest anmelderroste og kommercielt succesfulde artister, og forstår at identificere og anerkende vigtigheden af et etableret og solidt landskab for en livebusiness. Managing Director for Universal Music Sverige, Joakim Johansson, forklarer:
“Jeg er rigtig glad for, at vi nu avancerer forholdet mellem Universal, United Stage og United Stage. Universal Music har i mange år arbejdet med nye og innovative metoder for at udvikle og etablere vedvarende artistkarrierer – og da musikelskere i dag har adgang til et helt katalog af deres favoritartister med blot et enkelt klik, tror jeg på, at de helt unikke koncertoplevelser er vigtigere at investere i end nogensinde før. Når COVID-19 er forbi, vil vi booste vores artisters liveomsætning – og med sammenlægningen kan vi sikre dette. Den følelse du får, når lysene dæmpes på en scene, når publikum begynder at larme og artisten endelig træder ind på scenen – dén følelse kan skabe en forbindelse mellem publikum og artist, som intet andet kan. Dette er noget vi må og skal gøre.”
Joakim Johansson – Managing Director, Universal Music Sverige