Mens du sov kastede Topgunn otte brandvarme nye sange ud fra toppen af SAS hotellet. Sange som indeholder gæsteoptrædener fra blandt andre Medina, Branco og Icekiid.

Med et utal af guld- og platincertificeringer i bagagen har TopGunn for længst cementeret sin status som en af Danmarks største sangere. Snart udgiver han sit fjerde album, SAS, som indeholder gæsteoptrædener fra bl.a. Medina og rapperen Branco. Albummet udkommer kun et år efter 1991 fra 2019, som bragte hits som ‘Detaljen’ og ‘Nik & Jay’ med sig. TopGunn skal nu forsøge at overgå succesen fra 1991, med det som man kan kalde den svære to’er.

TopGunn har været en vigtig spiller i dansk musik lige siden han startede med at producere og skrive musik i start 2010’erne. Fra producer og pladeselskabsejer af Cheff Records til platin- og guldsælgende soloartist – TopGunn har opnået mange ting, som kun få i hans alder har.

Hans idé- og skabertrang har også bredt sig udover musikbranchen. Som 26-årig investerede han i en lejlighed, som skulle totalrenoveres, før den kunne bruges. Som 27-årig brugte han pengene til at investere i en villa i Gentofte, som han renoverede fra bunden. Og i februar 2019, som 28-årig, blev han medejer af og åbnede en caribisk restaurant, Bambam, på Ravnsborggade i København. Det vidner om en idéernes mand, som kaster sig frygtløst ud i alverdens projekter.

På SAS er det musikken, som er i centrum. Forud for albummet skilte TopGunn sig af med sine andre projekter, og siden da har han brugt al sin tid i studiet. Gaffa kvitterer ligeledes albummet med 5 stjerner.

Jeg laver jo primært min musik, fordi jeg ikke kan lade være. Og på det sidste har jeg faktisk ikke lavet andet end at arbejde. Det har været nødvendigt for mig, og det er et tilvalg, af det, jeg er allermest stolt af – min musik,” fortæller TopGunn.

TopGunn er en musiker, der stiller enormt høje krav. Både til folkene omkring musikken, men allermest til sig selv. Han er den første, der tager i studiet, og den sidste der tager hjem. Den der bliver og arbejder, når andre holder fri. Den der lægger allerflest kræfter i projektet. Det er det, der kræves for at holde styr på den forretning, som TopGunn er og har opbygget omkring sig selv, og ikke mindst for at indfri forventningerne til sig selv. TopGunns karriere og livsstil er bygget op omkring, at han bruger al sin energi på musikken. Han kan ikke, og vil ikke andet.

Når ambitionsniveauet og ikke mindst forventningerne til ham selv er så høje, kommer det også med en pris. TopGunn fortæller, hvordan hans arbejdsmoral inden for musikken har haft personlige konsekvenser for ham:

Det er jo kun mig, der står bag TopGunn. Det er et fuldtidsarbejde, der forsætter igennem weekenderne og gør at det godt kan være svært at holde på mine venner, eller simpelthen få set min familie nok.

Til at producere albummet har TopGunn fået hjælp fra både duoen Rob x Jenne samt brødrene Asmus og Emil Harm, som også var med til at producere 1991.

SAS er en afspejling af TopGunns liv. Det viser alt fra ulykkelige break-ups og kærestesorger til torsdagsdrinks på Københavns cocktailbarer og lange køreture på Danmarks landeveje. TopGunn uddyber:

Jeg prøver så vidt muligt at lukke folk ind i de forskellige kroge af mit liv, der udspiller sig.

Og selvom krogene i TopGunns liv nogle gange viser en tilværelse under pres, viser de også en dybt dedikeret og inspireret artist, som altid sætter musikken først. Som TopGunn siger:

Så længe det stadig er sjovt, og jeg stadig elsker at lave musik, gør det mig ikke noget, at alt andet kommer i anden række.

Den danske RnB pop-duo udfordrer sig selv og sender med den højenergiske, nye single, ’Time’, 00’er guitar-punk-poppen tilbage i æteren og helt ind i foråret!

På bare to år har danske WIINSTON udgivet to ambitiøse albumprojekter (’MIDNIGHT ROCKET’ fra 2018 og ’JELLYFISH’ fra 2019). Og med spontanitet som en nærmest utømmelig energikilde og med målet om at udfordre sig selv – og ikke mindst sine fans – har WIINSTON været i konstant musikalsk bevægelse uden at miste duoens oprindelige DNA. Nu gør sanger Daniel Richards og producer Alfred Thomas det igen.

Der er nemlig tale om et markant genreskifte på WIINSTON’s nye single, ’Time’. Det seriøst medrivende udspil stormer mod foråret med tempoet helt i top og guitarriffs, der ville få 00’er punkdrengene i Blink-182 og Sum41 til at spidse ører.

”Vi stod pludselig og toplinede på noget, der mindede os om de der udødelige guitarriffs, der holder selv den værste 20 år gamle amerikanske high school B-film oven vande. Der opstod et fucked up, men fantastisk paradox mellem vores rødder i RnB og hiphop og et smadret punk-pop-track,” fortæller Daniel og Alfred, som har indspillet ’Time’ i samarbejde med den dansk-britiske duo, RoseGold.

WIINSTON blev dannet i 2017 og fik med deres internationale lyd og visuelle æstetik hurtigt hul igennem til udenlandske tastemakers og pladeselskaber. Daniel Richards og Alfred Thomas debuterede dog først som live act på sidste års SPOT Festival i Aarhus til 5 stjerner i GAFFA under overskriften: ”Imponerende debutkoncert med internationalt potentiale.”

Sangene fra debutalbummet, ’MIDNIGHT ROCKET’, har rundet 14 millioner streams, singlen ’Angelina’ var P3’s Uundgåelige og videoen til ’mio’ har rundet 8 millioner views. I december måned gav WIINSTON koncert på Hotel Cecil i København – et show, der blev udsolgt på under en uge. – og udgivelsen af ’Time’ følges – efter planen – op af WIINSTON’s, til dato, største show på VEGA den 4. september.

Iben Hjejle og Signe Lindkvist som står bag en af Danmarks mest populære podcasts -Sitter – laver nu et stort, fint og forholdsvis fjollet show og drager på turné rundt i hele landet til efteråret 2020.

Hvis man holder af skæg og ballade, sørgelige svenske viser, oversavede damer skønsomt blandet op med livsbetragtninger fra to, til tider, kloge damer – Så vil du elske Sitter-show i snegletempo! Man kan sige at vi er en spændende blanding af Rytteriet og Lotte Heise. Showet bliver halv varieté, halv talkshow – krydret med en kæmpe stang dynamit kastet ned i en klædud-kasse. Publikum skal både have grædt, grint og sunget inden de får lov at forlade salen, fortæller Iben og Signe.

Podcasten Sitter begyndte for halvandet år siden, og med ca. 60.000 ugentlige lyttere, er det gået godt for de to farverige og elskelige damer siden da – de er blevet faste klummeskribenter i Alt for damerne, har været værter for Bodilprisen, optrådt live på Smukfest i 2019 og blev i den forbindelse fremhævet af DR, som et af de bedste live acts på hele festivalen sidste år.

Sitter er opkaldt efter selveste Sitter Horne Rasmussen – og lad os være ærlige; Mange kender hende nok mest som Dirch Passers ekskone, men hun var altså først og fremmest en gudsbenådet komisk begavelse og fremragende skuespiller, forklarer Signe. Og med deres store kærlighed til teater er de to erfarne performere, nu klar til at sætte Sitter i søen som liveshow. Et show der tager handling og inspiration fra livet – stort og småt, oplevet af to eftertænksomme, selvironiske, ukloge koner:

Intet er for stort eller småt, til en tur igennem vores kringlede hjerner! Vi glæder os helt vildt – det er en mangeårig drøm for os at lave vores eget show. Vi har begge optrådt adskillige gange med andres tekster i andres shows, om det har været teater, cirkus eller tv. Nu giver vi endelig os selv lov til at opfinde det hele, præcis som vi gerne vil have det skal være. Det glæder vi os helt vanvittig meget til, fortæller Signe.

Vi er godt selskab, vi giver ud af posen, vi er kloge, nysgerrige og frem for alt prøver vi altid at finde det sjove i de forskellige livssituationer vi befinder os i. Vi er hverken beautyeksperter, revolutionære feminister eller bloggere – vi er to rigtige mennesker med holdninger, knyster, eksmænd og aftaler hos psykologen. Vi er højtuddannede akademikere fra Fantasiuniversitetet og har verdens største lommefilosofiske bibliotek, fyldt med betragtninger og underresearchet gætværk om alt – stil æggeuret og vi taler om et hvilket som helst emne, fortæller Iben Hjejle.

Sitter-show i snegletempo består af:

Signe Lindkvist: En menneskelig dynamo, et kraftværk med flotte ben og en sublim sans for at klæde sig. Hun er en uovertruffen opfinderske og står, blandt meget andet, bag formater som Cirkus Summarum, Ramasjang, Bjørnen Bruno og andre fine ting vi har muntret os med gennem snart tre dekader. Hun har senest medvirket som dommer i Danmark har talent og er mangeårigt medlem af Mads & Monopolet.

Iben Hjejle: En lille dame med en sart sjæl og en betagende ordenssans. Hun har spillet sig ind i vores hjerter som Liva i Mifunes sidste sang, som Mikala i Anna Pihl, som Dicte og i utallige andre film og tv-roller. Senest har man kunnet opleve hende som seismologen og geofysikeren Inge Lehmann, i forestillingen Jordens Indre på Folketeatret. Og så kan Iben synge på svensk så man bliver blød knæene.

Til Sittershowet i Snegletempo kan man, udover de to damer, også opleve det vidunderlige tomands husorkester bestående af Ole Kibsgaard og Emil de Waal.

 

 Billetter i salg fredag d. 17 april: bill.et/sitter

 

Aksglæde debuterede i 2016 med sin selvudgivne EP ”Aksglæde”, og har sidenhen demonstreret sin moderne sangskriverstil i både radio, TV og på festivaler, hvilket har vundet ham en plads i lytternes og anmeldernes hjerter. United Stage er stolte over at byde Aksglæde velkommen på rosteren

Aksglæde, med det borgerlige navn Jacob Aksglæde, debuterede i 2016 med sin selvbetitlede EP ”Aksglæde”, hvorfra nummeret Fantomfølelser blev sat i tung rotation på P6 BEAT. I 2017 udkom EP efterfølgeren ”Fortrudte Fortielser”, der også havde markante radiohits i form af ”Næste Sommer”, der blev en af P4 mest spillede numre, og dermed for alvor satte Aksglæde på landkortet over dansksproget pop med kvalitetstekster.

En moderne sangskriver

Hvis man spørger Aksglæde om, hvilken type sangskriver han er, forklarer han, at han ”er en sangskriver, der laver digtsamlinger som man kan danse til”. Teksterne har ligheder med digte – bare digte du kan danse til. Men selvom det er poesi, mener Aksglæde, at hans bedste historier altid må findes i hans egne oplevelser.

”Det resonerer bedst i mig, når jeg slår ned på noget, som jeg selv har oplevet. Jeg er ikke protestsanger. Jeg skriver hverken om Lars Løkke eller om global opvarmning. Tidligere sangskrivere pegede fingeren ud mod samfundet, på verdensstrukturer og politikere. Men i dag har en højere levestandard og de sociale mediers fremtog gjort, at vi er mere tilbøjelige til at have os selv som vores egen primære interesse. Af samme grund sætter jeg fokus på menneskets indre kampe – jeg er en følelsesmæssig protestsanger.”

Her udmærker Aksglæde sig i en tendens som andre unge danske sangskrivere som Emil Kruse og Katinka, også beskæftiger sig med. I dagens Danmark er der nemlig højt tempo på tilværelsen, hvilket også gør, at man har mindre tid at reflektere.

”Jeg tror, at mange føler sig fremmedgjort overfor sine følelser i dag. Jeg tror derfor, at sangskrivere og sange kan hjælpe folket med at connecte med deres følelser. Musikken og poesien kan sammen belyse vores liv på andre måder end videnskab og andre kunstformer. Måske kan man sige, at vi sangskrivere maler billeder af det, vi allerede vidste, men ikke havde set.”

 TV-optrædener

I forbindelse med Aksglædes seneste radiohit PromilleRomantikken og øget mediebevågenhed fra blandt andre DRs podcastserie Elsker Dig For Evigt, har der også været stigende efterspørgsel fra TV, herunder TV 2s Go’ Morgen Danmark og DR 1s Kronprinsparrets Priser, hvor han optrådte i 2018.

 Når Aksglæde spiller koncerter, gør han det med sit faste band, der består af nogle af Danmark bedste nye musikere, hvilket også kan afspejles i de 6- og 5-stjernede anmeldeler.

Udover tour-koncerter, havde Aksglæde og hans band en travl 2018-sommer, der både bragte dem til Musik I Lejet, Nemoland og mange andre festivaler rundt i landet. I 2020 kan vi se frem til mere musik fra den lovende artist.

Mindre end et halvt år efter sin debut-EP, udsender 20-årige Maximillian nu endnu et miniværk. Og med ’Still Alive’ definerer Maximillian sig for alvor som menneske og musiker på fire forskellige, men sammenhængende sange der forløser ungdommelig selverkendelse og behandler livets universelle og vigtige spørgsmål.

Hvem er Maximillian? Netop dette spørgsmål stillede den 20-årige danske musiker sig selv, da han satte sig for at lave sin nye EP, ’Still Alive’ – et selvreflekteret miniværk over livets mange valg – sikre, som usikre.

”Jeg vidste ret hurtigt, at de sange jeg var i gang med at skrive ville hjælpe mig selv med at definere, hvem jeg er som menneske og musiker,” fortæller Maximillian om tilblivelsen af sin nye EP. Hans musikalske rejse begyndte i en ganske ung alder som resultat af et valg ved en uundgåelig skillevej. Den dengang blot 15-årige Maximillian, havde opbygget et netværk af giftige, uholdbare relationer og levede sit liv helt ude på kanten.

”Hvordan er jeg egentlig som menneske? Overfor andre og overfor mig selv. Hvad er det for et liv, jeg vælger at leve? Og hvorfor? Det var de helt store spørgsmål der meldte sig med udgangspunkt i hvem jeg var engang, og hvorfor jeg står, hvor jeg står i dag,” forklarer Maximillian om titelsangen ’Still Alive’ der skabte grobund for mere.

Med sin organiske storladenhed udvikler åbningsnummeret sig fra det stille til det stormfulde. Ifølge Maximillian har det været vigtigt, at de fire nye sange, som er skabt i tæt samarbejde med Maximillians faste samarbejdspartner, producer Marco Twellmann, også musikalsk vil skabe en sammenhængende fortælling om ham og sangenes individuelle budskab.

Ligesom sangerens eget liv, bevæger ’Still Alive’ sig fra det usikre til det sikre. ’Funny How’ er et møde mellem det nære og det ambiente, som også har kendetegnet flere af Maximillians tidligere udgivelser. Den specielle opbygning på ’A Drop in the Ocean Blue’, der handler om at tabe sig selv i tanken om at blive en del af det store hele, tager lytteren med ind i et intimt, men udsvævende og stort lydunivers, inden melodien drilsk rundes af med bossanova-rytmer.

EP’en rundes af på sikker grund med poppede toner, mens teksten på ’Crossroads’ fortæller om den skillevej der kan blive nødvendig for at overleve. ”Det er min helt egen resurrection song,” konkluderer Maximillian, der ser tilbage på et valg om at lægge sin fortid bag sig, tage ansvar og finde sig selv.

Og det gør den unge popkomet for alvor med sin nye udgivelse. Maximillian single-debuterede i 2017 og opnåede lynhurtigt international bevågenhed fra anerkendte musikmedier som CLASH og The Line of Best Fit. Siden fulgte TV-debuten på P3 Guld og mere end 10 millioner streams, mens han ovenpå et stort 2018 med både den anmelderroste koncert på Bøgescenerne på Smukfest samt DR3 dokumentaren, ’Maximillians Skyld’, trak stikket for at finde sig selv endnu mere i sin musik. Det førte til EP’en ’Ripples’ fra oktober 2019 og nu endnu en EP, når ’Still Alive’ udsendes på Copenhagen Records den 3. april.

Læs mere om Maximillian her

“Det er med popsange, som det er med forelskelse: Nogle gange så er den der bare. Put den følelse i 10. potens, og du får Blitz

Sådan lyder ordene fra Gaffas anmelder, der her til morgen har kvitteret Jung’s debutalbum ‘Blitz’ med topkarakteren seks stjerner, imens Ekstrabladets Thomas Treo åbner sin anmeldelse med overskriften “Ikke til at stå for”.

’Blitz’. En rammende titel på forårets store danske popalbum, der består af ti skarpskårne, elektronisk klingende sange med en samlet spilletid på blot 32 minutter. Der er ingen grund til at gøre det mere kompliceret, end det behøver at være. Vi blinker så hurtigt vi kan, for nu at citere et andet poporkester. Og tag ikke fejl af det – Jung er et poporkester med stort P, der går direkte i flæsket på lytteren. Sange, der for det meste er opstået inde i computerens kredsløb, men også står distancen på en akustisk guitar.

Men ’Blitz’ kunne også stå som en passende overskrift på ikke mindst det seneste år i Jungs karriere. Ja, for bare et år siden var der slet ikke nogen karriere. Men måske vi lige skulle præsentere bandet: Sangeren Jonas Jung og keyboardspilleren Michael Hovmand er gymnasievenner fra Frederikssund, mens guitarist Sigurd Boesen mødte Michael, da de i 2014 begge gik på Brandbjerg Højskole.

Samarbejdet begyndte for alvor at materialisere sig, da Jonas, som i 2017 udgav den akustiske solo-ep ’Ud af systemet’, spurgte de andre, om de ville med ud og spille sangene live. Da man mødtes i øvelokalet, opstod der øjeblikkelig musikalske gnister, der antændte et elektroniske bål, og de oprindelige akustiske sange blev hurtigt efterladt, mens man arbejdede sig hen mod et helt nyt udtryk, hvor alle bidrager ligeligt rent kompositorisk, mens det primært er Jonas, der kommer med de tekstlige oplæg, som de andre så leverer deres input til.

Da man havde sange nok – og det tog ikke lang tid – allierede man sig med produceren Ole Brodersen Meyer (Ankerstjerne m.fl.) og tanken var egentlig at udgive materialet selv. Rygterne begyndte dog hurtigt at brede sig som en steppebrand i branchen, og snart meldte flere pladeselskaber sig på banen med tilbud om en kontrakt. 1. april sidste år skrev Jung så under på en aftale med Universal, og den 6. juni udkom debutsinglen ’Jeg skal nok vente’. Samme dag tilbragte trioen som menige festivalgæster på Northside Festival. Der blev blandt vennerne joket om, at ’Næste år er det jer, der står deroppe’. En profeti, der skulle vise sig at holde stik.

For ’Jeg skal nok vente’ blev hurtigt sommerens store hit på både P3 og P4 (en sjældenhed i disse segmentfokuserede tider), og det samme gjaldt efterfølgeren ’Hun kommer tilbage’. Da Jung annoncerede deres første koncert som hovednavn 5. december på Hotel Cecil, blev der meldt udsolgt på få timer. Og da Gaffa udnævnte årets bedste popsange i 2019, strøg ’Jeg skal nok vente’ ind på en sikker førsteplads.

Jung er blevet sammenlignet med navne som Kliché, TV-2, Nephew og The Minds of 99, men er først og fremmest sig selv med to håndfulde uimodståelige eksistentielle popsange der handler om kærlighed og det modsatte, om at være oppe og nede eller måske blot om at være præcis, der hvor de tre medlemmer er: I slutningen af tyverne, hvor verden endnu er fuldstændig åben, men virkeligheden også har meldt sin ankomst.   ’Blitz, baby, blitz’.

Læs mere om Jung her

“De ar, vi har, fortæller historien om en kamp der har været med til at forme os hver især som mennesker. Til det bedre og til det stærkere.”

Den livsbekræftende og rørende ballade, ’Scars’, er nu ude på alle streaming tjenester. Når Lukas Graham åbenhjertigt synger sin poesi ud på store pophits som ’7 Years’, ’Love Someone’ og ’Not a Damn Thing Changed’, handler det om at vise alle livets facetter – lige fra de smukkeste solstrålehistorier til livets alvor.

Det er også tilfældet på den nye single, ’Scars’, som både tolker på det lyse og det mørke. Den smukke ballade er på sin helt egen nærværende måde fortællingen om alle de ar, man pådrager sig gennem livet. Lukas Forchhammer fortæller: ”Vi har dem alle. Nogle på sjælen – dem man ikke ser. Andre fysisk – lige der foran en, som vidnesbyrd om hvad der skete. De ar, vi har, fortæller historien om en kamp der har været med til at forme os hver især som mennesker. Til det bedre og til det stærkere.”

’Scars’ følger op på sidste års udgivelser, hitsinglen ’Lie’ og Lukas Grahams første juleudgivelse, ’HERE (For Christmas)’. Med udgivelsen af ’Scars’, varmes der for alvor op til Lukas Grahams egen koncert på Refshaleøen 15. august, hvor der netop er meldt om få billetter tilbage.

Efteråret 2019 blev markeret med endnu en imponerende bedrift af det danske band, da verdenshittet ’7 Years’ rundede intet mindre end 1 milliard streams. Samtidig gik ’Love Someone’ sin sejrsgang rundtom i verden. Herhjemme løb ’Love Someone’ både med titlen som Årets Streaming Hit og Årets Danske Hit ved Danish Music Awards 2019, hvor Lukas Graham også blev kåret som Årets Danske Popnavn.

Lukas Graham har i løbet af de seneste år markeret sig, som et af landets absolutte livefavoritter og har flere udsolgte Danmarksturnéer på bagen. Senest i foråret hvor mere end 80.000 feststemte fans deltog i hele fem udsolgte koncerter i Royal Arena og Jyske Bank Boxen. 

Læs mere om Lukas Graham her

Med ordene “Til aftner på den anden side af den her sære tid…” har Søren Huss netop annonceret en akustisk Danmarksturné i kirker landet over.

Der var rift om billetterne, da Søren Huss i 2018 spillede 25 kirkekoncerter landet over, og nu kan hans mange fans igen se frem en koncertoplevelse ud over det sædvanlige.

Det er i alt 16 danske kirker fordelt over hele landet, der får besøg af en af Danmarks stærkeste stemmer til efteråret. Og der er lagt i ovnen til noget ganske særligt, når Søren Huss’ både sårbare og kraftfulde fortællinger bliver fremført i de intime rammer med højt til loftet. De hudløst ærlige tekster om livet, døden og alt derimellem har tidligere vist sig som det perfekte match til roen i de danske kirkerum, hvor også akustikken bidrager til en særegen, musikalsk oplevelse.

Søren Huss har siden begyndelsen af sin solokarriere i 2010 udgivet i alt fire anmelderroste album, hvor han på fornemmeste vis sætter det danske sprog i spil i formidlingen af de ting, vi ofte har sværest ved at sætte ord på. Kombineret med en eminent musikalsk sans for ind-til-benet, viseinspirerede kompositioner har det gjort ham til en af landets mest elskede sangskrivere.

Se hele tourplanen her

I foråret 2015 spillede Citybois deres første koncert i Falkoner og nu, fem år senere, er Thor og Anthon klar til at gentage succesen, når de vender retur til det sted, hvor det hele begyndte.

Citybois har med sin charme, selvtillid og efterhånden lange række af hits, taget hele Danmark med storm. Siden deres debutudspil What Bois About To, som udkom tilbage i december 2015, har drengene gennemgået en massiv udvikling. I løbet af de seneste fem år, har Thor og Anthon indtaget topplaceringer på hitlisterne og spillet utallige koncerter på festivaler i hver en afkrog af landet med deres energiske og medrivende liveshow. Med hitsinglerne Sig Mig, Finde Tilbage, Pool, Purple Light og mange flere, har Citybois i dag cementeret sig som en af landets største kunstnere. Drengene hviler ikke på laurbærrene og har allerede i 2020 udgivet to singler, ’Se Os’ og ’Det Kom Som Et Chok’.

Som live artist har Thor og Anthon altid haft en særlig evne til at løfte stemningen til et nærmest ekstatisk niveau. Det beviste de senest ved deres udsolgte koncert i Store VEGA i april, og rundt på landets festivaler i løbet af sommeren 2019, hvor det til tider var svært at høre selve koncerten for det hengivende publikum. I sommeren 2020 kan man ligeledes glæde sig til at se drengene gæste Smukfest, Bork Festival samt Langeland festival.

Meget er sket siden Thor og Anthons debutkoncert i Falkoner Salen for fem år siden. De kører nu knap 4 millioner streams ind om måneden, og med et utal af hitsingler i ryggen, som tilsammen er streamet mere end 120 millioner gange, er Citybois nu klar til at generobre den sal, hvor det hele begyndte en forårsdag i 2015.

Læs mere om Citybois her

I dag udsender det storhittende danske popband den håbefulde og eksplosive single ’Better’. Samtidig kan koncertaktuelle Scarlet Pleasure løfte sløret for et nyt album i 2020!

Vi har over det seneste år skrevet nye sange med de instrumenter vi spiller live i centrum. Det er sange, der er skabt i et enkelt format og som fremfor alt, har masser af følelse. Følelsen er alt.”

Sådan fortæller Scarlet Pleasure som ovenpå et års pause nu endelig er tilbage og har skruet op for både live-instrumenter og energi på singlen ’Better’ – en sang, der udstråler ny begyndelse og ikke mindst nyt syn på livet fra den storhittende trio. På ’Better’ mødes man af et tæt og intimt lydbillede, hvor psykedeliske guitarfigurer og hårdt pumpet punk-rap umærkeligt smelter sammen til en sang om at bevare håbet, når alt ser sortest ud.

”Better er en sang om, at det hele nok skal gå og om at intet, hverken det positive eller negative, er permanent. Den er en energisk opfordring til at rejse op. Vi vil gerne være bannerførere for håbet – det er en meget enkel filosofi for os”

Det positive og det håbefulde spirer på ’Better’ og videre på Scarlet Pleasures kommende album, ’Garden’, som udgives over to dele i løbet af 2020. Det nye album har været undervejs siden 2018 – skabt på farten, i lejligheder, sommerhuse, tourbussen og øvelokalet.

”Vi har været i en lukket have, hvor fantasien ingen grænser har, hvor det legesyge, håbefulde og naive får plads. Hvor alle farverne er skaleret op og man tør sætte det mest geniale i sig selv fri. Sådan skal vores musik også føles. Det er ikke socialrealisme vi jagter. Det har ikke føltes som et voksenjob at lave denne plade.” fortæller forsanger Emil Goll om tilblivelsen af det nye album som han, trommeslager Joachim Dencker og bassist Alexander Malone selv har produceret i samarbejde med Oliver Kincaid.

 Få danske kunstnere har sat så solidt et aftryk på den danske musikscene indenfor de seneste år som Scarlet Pleasure. Fra debutsinglen ’Windy’ over det massive kommercielle gennembrud ’Heat’, videre til platinsælgende kæmpehits som ’Deja Vu’, ’Limbo’ og ’Good Together’ og 2019’s ’What a Life’, har Scarlet Pleasure markeret sig som en af tidens største popgrupper. Bandet har spredt vibrationer overalt fra landets små spillesteder op til et fyldt Forum i København ud på Grøn Koncert og helt op på Orange Scene i Roskilde.

I 2020 lader Scarlet Pleasure så igen energien forplante sig i danskerne med nyt album og nye store live-shows til april. Singlen ’Better’ er ude nu.

Læs mere om Scarlet Pleasure her