Instagram går Mina Okabé amok – overgår Ed Sheeran og Dua Lipa

Del:
Der er i skrivende stund blevet lavet over 800.000 såkaldte Instagram Reels med Mina Okabes single 'Every Second'.

Det hele begyndte, da Mina Okabes mor spottede sin datter på de såkaldte Reels på Instagram. Sangerinden fortæller:

”Jeg er virkelig ikke den store tech-nørd, så det var faktisk min mor, der viste mig, at der skete noget med min sang i Asien.”

I skrivende stund er der blevet lavet flere end 800.000 reels med den unge sangerindes single. Og hvorfor er det så imponerende? Jo, for sammenligner man ‘Every Second’ med de seneste singler fra navne som Ed Sheeran, Dua Lipa og The Weeknd, så er megastjernerne ikke i nærheden af det unge pop-håbs vanvittige tal!

Reels er, ligesom det sociale medie Tik Tok, et sted på Instagram, som bruges til at skabe kreative, korte videoer – bl.a. med brug af musik. Det er øjebliksbilleder fra hverdagen med alt lige fra dansende børn, til legende hundehvalpe, folk der laver mad, rejser rundt i verden eller laver makeup-tutorials. Reels, som stadig er forholdsvist nyt for brugere af Instagram i Europa og Nordamerika, er derimod voldsomt populært i Asien og Sydamerika – ligesom Mina Okabe! 

Flere store, lokale stjerner – heriblandt den brasilianske sangerinde, Anitta – er fan af den 21-årige sangerinde fra København, som selv er meget rørt over de mange reaktioner.

Nyheden har DR valgt at gribe, og den artikel kan læses HER.

Mina Okabe har haft en succesfuldt år, hvor hun blandt andet har ligget som nummer #8 på den danske airplaychart, og her den 13. november spiller hun sin første headliner koncert for et udsolgt Lille VEGA.

Kommende koncerter

Indlæser...