Samarbejdet med Xee har formået at sammenslutte musik- og film-scenen med en fiktionsserie ved navn ‘2 Døgn’. Deres målsætning med projektet var at generere opmærksomhed fra et ungt publikum. Universal gik sammen med seriens skabere, for at vende alt på hovedet og skabe et anderledes udgangspunkt for tv-serien, hvor musikken blev grundpille for den visuelle og lydmæssige side.
Den største strategiske værdi var at integrere musikken som soundtrack for tv-serien, således seriens handlingsforløb dannede rammerne for de pågældende tracks. I takt med hvert afsnit blev et track udgivet med tilhørende musikvideo fra Universal artister i feature-samarbejder som eks. Tessa, Artigeardit, Carmon, Lamin m.m. Synergien blev skabt idet tv-serien løftede numrene i deres marketing og numrene løftede serien, da både artisternes kanaler blev brugt som eksponering og Xee’s logo figurerede i alt indhold for artisternes publikum. Der blev dermed skabt et organisk økosystem, der fik et flot og naturligt “skub” for både artister og tv-platform.
Resultatet var yderst succesfuldt. For Xee har dette betydet stor opmærksomhed fra den yngre målgruppe de søger som ungdomsplatform. Desuden er serien efterfølgende blevet købt af giganttjenesten HBO.