De seneste to år har det engelske sportsmærke JD Sports ekspanderet til norden, hvilket bl.a. består i JD’s lancering af to butikker i Danmark. Brandet har sit repetoire af kampagner med globale anderkendte rappere og sportsstjerner.
Fra 2021 ville brandet for alvor positionere sig på det danske marked og for første gang var de klar på at de benytte sig af rapperne Artigeardit og Lamin som blev frontfigurer for en julekampagne. Vi skabte en biofilm om Artigeardit og Lamin som inkluderede et bespoke track og tracks fra deres fælles EP, hvor artisterne bar JD’s julekollektion. Dertil blev tøjet eksponeret i et fotoshoot med de to rappere og billeder kørte på skærme i JD’s danske butikker. Partnerskabet kulminerede i en live koncert i JD’s butik i København, hvor der inden begivenheden blev kørt et sideløbende forløb med billetudlodning på artisternes profiler. Som en ekstra aktivitet blev eventet afsluttet med en Q&A med artisterne af podcastværterne fra Dråben (Gaffa).
Universal har udviklet dette samarbejde fra a-z. Med dét ment – alt fra strategi og konceptudvikling til eksekvering. Resultaterne har vist sig i opmærksomhed fra et bredt ungt publikum fra artisternes egne kanaler og en stor støtte til JD Sports fra urban kulturen. Efterfølgende har JD global haft stor opmærksomhed på kampagnen.