Ved lanceringen i Juni 2020 af F.C. Købehavns nye ‘Away Jersey’, blev et partnerskab mellem klubben selv, deres partner Adidas og artisten Artigeardit skabt gennem Universal Music Denmark. FCK ønskede Artigeardit som stemmen til kampagnelanceringen af den nye jersey. Fokus var at fortælle en historie om det unikke “Copenhagen Nights”.
Kampagnen blev distribueret på alle klubbens mediekanaler samt Adidas’ danske kanaler. Content bestod af hoved-kampagnefilmen samt forskellige cut-downs. Artigeardit stod frem i videoen, dog kun i en diskret grad, da det skarpe fokus var overladt til Ardits stemme. Vi havde derudover flere fotoshoots med Artigeardit, FCK spillererne og ambassadører.
Fra FCK DK: “Med denne lancering, ønsker vi at highlighte en anden vigtig side af vores kapital”, sagde Mathias Nøhr, Store Manager i FCK Fan Shop. “…Med stærke billeder af skinnende neonlys, den fredsfyldte spejling i vandet af en by, der altid kan tilbyde os noget og med en stærk stemme i baggrunden – bliver vi taget i hånden gennem Københavns gader og stræder”.
Dette projekt udmærkede sig i stor opmærksomhed på alle FCK’s mediekanaler. Resultatet blev særligt styrket af Artigeardits egen mediedækning af kampagnen.